doc, i need u.. :D

10:50 AM

Its been too long ak xg fatayat.. then, tghri tadi tergerak hati nk prgi.. law nk tw pe tu fatayat, tekan SINI… tpi tu bkn pucuk pangkal entry aku kali ni.

Well, ari kamis , ari yang paling teruk bg aku.. mmg dari ptg rabu tu ak xmkn.. ak pun xtw npe..maybe sbb ak penat sgt, tu yang rse mcm malas je nk mkn.. ak xmkn n xmnum pape sampai pagi kamis.. ak bgn pagi tu still oke..pas sbuh, perut da ase laen mcm.. ak tido kejap.. then nk bangun da xbole.. sakit sgt weh.. mmg xthn, ak da pkir xnk g kelas. Terlmpau skt, tapi kul7blh, ak bgn jgk..pakse dri, mnum susu.. baru oke sikit.. pastu, pg tu mmg prut xselesa.. ak ad niat nk g derma darah pagi tu sebab kt KMJ ade kempen derma darah, tp mmg xbole la kan. Sedih L , tapi.. its oke dear, next time bole drma lagi *sedapkan hati sendiri, haha.. * apa yang agak sedih, waktu ak sakit tu aku xtw nk bagitahu sape.. nk gtw mak, memang mustahil.. t lagi susah hati dye.. so, its better just diamkn aje..

Then, petang tu mmg xlarat.. malam tu g mkn jgak.. mkn bbur, first time bbur ak abes, haha.. lapa sangat kot :D .. after mkn kitorang smbung wat lab report.. then, nga wat report tu aku da pening2 da.. tp, its normal sbb ak mmg cepat pning.. tapi nga syok2 wat keje.. ade sumtin mngalir kua dari hdung.. yes! Ak da tw.. its we call “blood” or bahasa melayu nye darah. Wuahaha. Jangan panik kawan kawan, tuu normal bagi diri saya.. tapi tapi tapi. Kali ni truk sikit.. memang brdarah xhenti dari pkul sbelas mlm smpai 12 lebih. Then, pagi tu.. ade lagi.. setiap kali hdng tu berdarah, ak akan strt pening. Tmbah2 lam kuantiti yg banyak. Memang best la kan jawab kuiz bio pagi semalam.


pastu pastu kann, mlm tadi berdarah lagi, byk2 hari.. malam td paling truk aku pena kena.. byk sgt.. well, time tu kawan col.. nga cakap ngan dye.. tbe2 darah mngalir.. memang smpt tekup hidung tu ngan tgn jela.. then , aku ase la.. law letak lam mangkuk mmg spruh jgk la drh tu.. cian kawan ak, pening2 dye tgk darah byk sgt.. tp thnks wani n ziela.. korang bmbang gle an time tu ? sue yang kena plak trgelak2, haha :D

Kekadang aku terpikir jugak, ape punca semua ni kan, then aku search everything sal ni..

Ap yang info tu kasik, Hidung berdarah atau (epistaksis) biasa berlaku bila salur darah kecil kapilari di rongga hidung kamu tu pecah. *macam mstahil je, takkan kerap kapilari lam rongga hidung ak pecah, hihi :p *

Sbb laen :

· Suhu lam badan terlampau tggi

· Selaput mucus tu kering

· Selsema trlalu lame

· Tekanan darah tinggi

· Ketumbuhan lam hidung

Tekanan darah tu yang aku trgelak bace. Memang ak pnye tkanan darah xstabil.. dulu waktu mrsm, aku prnah cek.. hospital bentong, haha.. ingat lagi weh. Tekanan aku 144/98.. mak ai, tggi sesangat, ak pun terkejut.. tapi ak xkena tahan wad sbb dktor tu ckp awak ni tnsion kot, muda2 mustahil ad tknn drh tggi.. hihi.. then, sal ktumbuhan lam hidung tu mustahil kot.. sebab waktu form4 jgk.. hihi.. *doctor hosp bntong da aim aku, haha * aku terpaksa g sane sbb hidung brdarah xhenti bbrapa mlm.. so, ak g sane kena amik darah.. then, tggu keputusan darah tu lame jgkla.. then, dktor ckp aku tade pape.. so, im oke with it.. bile gtaw kat my mom sal ni, memang la mak saya suh g klinik. Tapi kelas full jumaat tu. Bile petang da mlas nk pergi.. u know y ? kekadang aku da rase terbiasa ngan fenomena hidung berdarah ni .. tapi , memang agak xbesh sebab stiap kali darah tu keluar, aku akan start pening.. then, pape pun xleh buat..

pagi2 tadi, abah col.. tnye cane.. sbb mlm tu ak msg gtw.. abah suh g klinik sbb xpena jadi cmtu skali.. tapi, aku xnk.. tu bukan degil, tapi leceh la nk g klinik.. t kena amik drh,tggu lame.. bosan, huhu :p




Words of the day:

Trying to forget someone that you love is like trying to remember someone that you nevet met.

p/s: saya perlukan awak bila sume ni jadi.


Salam ikhlas,


Suhaiza.

You Might Also Like

0 comments

Hello There! :)

Chit Chat