sikit ditarik, banyak yang diberi.

12:30 PM


alhamdulillah. alhamdulillah alhamdulillah.

Kau tarik sikit nikmat dari hambaMu, banyak yang diberi kembali. hebatnya perancanganMu Ya Allah.

aku bersyukur atas segalaNya.


sedar tak sedar, semua ni sebenarnya berlaku dalam diri kita. kita hilang orang yang kita sayang tp kita dapat ramai orang yang sayang kita.

bila dah macam macam terjadi, duduk sorang sorang, muhasabah diri. then terfikir. saya hilang orang yang saya sayang. tapi dalam keadaan tak sedar Allah datangkan ramai kawan yang tak rapat jadi rapat, kawan yang lama terpisah, contact balik. see? Maka nikmat Tuhanmu yang manakah ingin kamu dustakan :) *nak tahu surah apa, bukak tafsir, surah Ar Rahman*


indah sebenarnya bila dugaan ni terjadi. Allah rindukan kita, sebab tu dugaan ini diberikan untuk kita. Hanya bila kita terima dugaan, padaNya kita kembali. bercerita tentang masalah kita. tapi macam yang kita tahu, manusia mudah lupa. bila dah senang hilang semuanya.
 Allahuakhbar. InshaAllah kita akan dijauhkan dengan sifat lupa pada Allah. :) *amin kan lah bole? *




source : google

sweet tak words tu? hiksss.  



kawan saya pernah cakap :

" bila kita rasa nak marah, jangan cerita dekat orang sebab nanti kita akan rasa makin nak marah. bila kita rasa sedih, jangan cerita dekat orang sebab nanti kita makin sedih, ceritalah pada Allah. itu lebih indah, menangis lah dihadapanNya. ketenangan kita akan dapat."


pernah jadi x pada kita? *kekening. hahahaha. for sure, pena jadi pada saya. bila saya sedih, then cerita dekat orang lain rasa makin sedih kot. so what is the best that we need to do is, back to your Creator.


p/s : Allah knows what is the best dearies.






You Might Also Like

0 comments

Hello There! :)

Chit Chat